Mataró Notícies

El Pla d'impuls comercial posa fil a l'agulla per tenir la ciutat a punt quan obri El Corte Inglés

El Pla d'impuls comercial posa fil a l'agulla per tenir la ciutat a punt quan obri El Corte Inglés

Eli Solsona

El govern posa en marxa un Pla d’impuls comercial de Mataró arran de la futura implantació d’El Corte Inglés. Aquest pla comprendrà actuacions destinades a promocionar la ciutat des de tots els àmbits per aconseguir la màxima competitivitat i capacitat d’atracció d’inversió. Les accions d’aquest pla estaran emmarcades en l’àmbit urbanístic, de les infraestructures i els serveis urbans, la mobilitat i els aparcaments, la promoció de ciutat, la seguretat i la participació ciutadana i seran recollides en un document que serà revisat per una comissió interdepartamental que es reunirà cada 15 dies.

El pla s’elaborarà amb la complicitat de les associacions de botiguers de la ciutat. El regidor de Promoció Econòmica, Miquel Rey, explica que és la reactivació de les reunions que l’ajuntament havia mantingut amb les associacions de comerciants el 2007, quan es va anunciar la vinguda del Corte Inglés.

El pla d’impuls comercial té com a finalitats posicionar Mataró com a referent comercial garantint la convivència d’El Corte Inglés amb el comerç del centre històric i completar aquesta oferta comercial amb oci; aconseguir una mobilitat fluïda i sostenible per garantir la convivència entre vehicles i vianants; i garantir un entorn òptim de seguretat viària, ciutadana i civisme. Per aconseguir-ho, es plantegen accions com convertir el carrer Sant Benet en prioritat invertida o la reurbanització de la Ronda O’Donell.

Rey reconeix que caldrà prioritzar molt les actuacions que es facin perquè l’ajuntament no té disponibilitat econòmica per tirar-les endavant. Tot i això, el regidor explica que ja han iniciat negociacions amb els departaments competents de la Generalitat per assegurar-se finançament. En qualsevol cas, Rey explica que aquest Pla d’impuls comercial vol tenir ben definit què cal fer perquè, en el moment en què arribin els diners, les actuacions puguin començar a executar-se de manera immediata.

Mataró disposa de 425.000 consumidors potencials al seu territori d’influència i amb 264.250 m2 de superfície comercial, distribuïts en 1.750 empreses comercials. El 27, 44% de les empreses són del sector del comerç. El centre comercial urbà de la ciutat comprèn un àmbit delimitat per la ronda d’Alfons XII, el carrer de Sant Benet, el Torrent, el carrer d’Argentona, el carrer Nou, el carrer de l’Hospital i el Camí Ral. En aquesta zona hi ha un miler de comerços, més de la meitat dels existents a la ciutat, i s’hi troben els mercats de la plaça de Cuba, que va ser rehabilitat l’any 2010, i de la plaça Gran, que es vol rehabilitat properament. En aquesta àrea es troben 1.380 places d’aparcament soterrades i 322 places en zona blava. Hi ha 7 línies de transport públic Mataró Bus i uns 40 espais reservats per càrrega i descàrrega.