Mataró Notícies

Prop de 400 atesos en vuit dies a l'oficina d'atenció als afectats per les preferents

Prop de 400 atesos en vuit dies a l'oficina d'atenció als afectats per les preferents

Eli Solsona

El dispositiu municipal d’atenció als afectats per les preferents atén pràcticament 400 persones en els primers 8 dies de funcionament. D’aquests 391 atesos, 377 van adquirir aquests productes financers a Bankia i 14 a Catalunya Caixa. Durant aquests primers dies s’ha detectat que més de la meitat de les persones ateses, aproximadament un 60%, van adquirir més d’un producte financer (participacions preferents i subordinades) o bé tenen més d’una emissió del mateix producte. Aquest dispositiu especial ofereix informació, assessorament i orientació als afectats per les preferents i deute subordinat que vulguin iniciar el procés d’arbitratge.

En cas que la persona decideixi optar per aquesta via, però, haurà de registrar la primera sol•licitud a les oficines de Bankia o bé a l’Agència Catalana de Consum (en cas que siguin clients de Catalunya Caixa). Sis llicenciats en dret atenen les persones afectades. Ho explicava l’alcalde Joan Mora, durant la presentació de l’obertura d’aquesta oficina.

La posada en marxa d’aquest servei és un dels fruits d’un any i mig de treball de la comissió formada per representants de tots els partits del consistori i les associacions d’afectats: Estafabanca Mataró, APREDEF, ADICAE, així com el Defensor del Ciutadà i el Col•legi d’Advocats de Mataro. Es va crear en saltar l’escàndol d’aquest producte financer d’alt risc que s’havia estat distribuint entre milers de clients de la desapareguda Caixa Laietana, a més d’altres entitats. Al servei s’hi poden acollir tant els afectats de Mataró com aquells que encara que no visquin a la ciutat, si s’han vist afectats per la comercialització de preferents d’alguna de les oficines de Bankia a Mataró.