Mataró Notícies

Ricard Font: "Reforçarem el bus Mataró-Bellaterra a les hores de més demanda"

Ricard Font: "Reforçarem el bus Mataró-Bellaterra a les hores de més demanda"

Elisabet Solsona

La Generalitat reforçarà la línia de bus que connecta Mataró amb la Universitat Autònoma de Catalunya. Ho ha anunciat el secretari d’infraestructures i mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, durant una entrevista a Mataró Ràdio. Font ha explicat que els serrells d’aquest reforç “s’estan acabant de tancar” i que l’increment del servei, que es coneixerà en els propers dies, està molt pensat “per les hores en què el bus és més utilitzat pels estudiants”. També ha reivindicat el reforç del servei de la línia e11 del bus exprés.cat que connecta Mataró amb Barcelona, 23 noves expedicions a les hores de més demanda i que es posaran en marxa el mes de febrer.

En referència a la petició que fa l’Ajuntament de Mataró al Departament de Territori i Sostenibilitat perquè la capital del Maresme sigui inclosa en la zona tarifària 2, Font ho descarta escudant-se en l’acord que hi ha per part de tota l’àrea metropolitana de canviar el model de sistema de pagament del transport a través de la T-Mobilitat. Serà una targeta unipersonal que substituirà gradualment tota la gamma de títols de transport de l’ATM i que permetrà adaptar el preu del transport a la mobilitat real de cada ciutadà. D’aquesta manera, apunta Font, s’establirà un sistema quilomètric homogeni per evitar greuges entre diferents punts de Catalunya.

D’altra banda, i pel que fa a la recuperació de la connexió directa de la línia R1 de Rodalies fins a l’Aeroport del Prat, Font explica que és “tècnicament impossible” perquè “les vies que arriben de Plaça Catalunya no poden enllaçar amb les que van fins a l’Aeroport”.

Durant aquesta entrevista, Ricard Font també va anunciar que s'ha retallat el sou al gerent del Consorci Port Mataró, Joan Bellavista. En aplicació de la Llei que dictamina que un alt càrrec no pot cobrar més que un conseller, Bellavista veurà retallada la seva nòmina en 27.000€, i ara en cobrarà 105.000€. El secretari de mobilitat també s'ha referit al nou Pacte per la Mobilitat al Maresme i al futur de l'autopista C-32, que finalitza la seva concessió el 2021.