Mataró Notícies

Dormir vuit hores i fer esport, remeis contra la síndrome postvacacional

Dormir vuit hores i fer esport, remeis contra la síndrome postvacacional

Betty Doñate

Aquest dilluns, el primer del mes de setembre, molts mataronins ja estan treballant de ple, després de l’aturada de les vacances d’estiu. I ho fan amb un problema molt comú per a aquestes dates, el de la síndrome postvocacional. Es tracta d’un trastorn que dura una dues setmanes – si s’allarga ja seria un episodi d’ansietat- i que provoca cansament, insomni, apatia, manca de motivació, distraccions i canvis d’humor. Per superar aquestes dues setmanes d’entrada complicades, es recomana fer una activitat laboral progressiva,  dormir almenys vuit hores cada dia, fer esport i reduir el consum de begudes alcohòliques i de cafè. Ho ha explicat a Mataró Ràdio Rodolfo Campos, infermer del CAP Cerdanya de Mataró. 

El síndrome postvacacional pot ser més o menys intens en funció de com sigui la reincorporació al lloc de treball. Si fem vacances fins al dia previ a la tornada, el contrast entre la desconnexió i l’activitat laboral pot accelerar i intensificar els símptomesc. Per això, es recomana tornar de les vacances uns dies abans i situar-nos per acostumar-nos al canvi. L’altra opció a tenir en compte per no patir la tornada a la rutina, ja de cara a l’any vinent, seria planificar les vacances, fer-les més esglaonades i, si és possible, poder començar a treballar a meitat de setmana, és a dir, fer-ho un dimecres en lloc de fer-ho un dilluns.

El síndrome postvacacional pot derivar en episodis d’ansietat, però també en depressió, si la persona que el pateix arrossega problemes mentals previs.