Mataró Notícies

En directe

Els mataronins segueixen triant agències abans que Internet a l'hora de viatjar

Font: Gapyear

Els mataronins segueixen triant agències abans que Internet a l'hora de viatjar

MataróNotícies.cat

La segona operació sortida de l’estiu arrenca aquesta setmana amb molta força, segons les agències de viatges de Mataró. Molts mataronins que faran vacances durant aquest mes d’agost opten per gaudir-les a illes europees com les de Grècia o Madeira, a Portugal, o a les espanyoles com són les Balears i les Canàries. Cada any l’opció de fer viatges internacionals agafa més protagonisme.

Molts mataronins s’han dirigit durant aquest mes de juliol a les agències de viatges per organitzar les vacances d’agost. La població mataronina s’ha trobat amb múltiples ofertes: des de viatges espanyols fins a vols amb escala per viatjar a països americans o asiàtics. La gran majoria, però, han triat les illes europees com a destinació per les seves vacances, tal com ens han explicat des de Viatges Tejedor. En canvi, d’altres agències mataronines, com Himba Tours, que està especialitzada en viatges de llarga distància, han notat un increment de clients que aquest any han decidit fer viatges al sud-est asiàtic o als Estats Units.

Aquest any, però, les agències de viatges s’estan trobant amb una forta competència: les plataformes d’Internet. Les agències asseguren que són les principals afectades per la recent aparició dels buscadors d’Internet i plataformes com Airbnb. Aquestes plataformes pretenen anar més enllà de l’allotjament i ja comencen a oferir als seus usuaris vols, classes, guies local i experiències. El que al principi era una eina per buscar un pis d’estudiants, any rere any s’està convertint cada cop més en una agència de viatges amb la comoditat que comporta tramitar el viatge via Internet.

Algunes agències, com B The Travel Brand, asseguren, però, que la proximitat amb el client és un element clau per lluitar contra aquesta competència. Amb tot, la majoria de les agències de viatges de Mataró asseguren que aquest any no han perdut clients, malgrat la irrupció de plataformes com Airbnb. Segons les agències, la millora econòmica dels últims anys i la cultura turística mataronins no ha anat cap endarrere sinó que va a l’alça.