Mataró Notícies

En directe

Joan Vinzo: "Cal fomentar un esperit crític entre els consumidors"

Joan Vinzo: "Cal fomentar un esperit crític entre els consumidors"

Sergi Ruiz

Les telecomunicacions i els subministraments bàsics són els principals temes que es tracten des del servei de Consum de l’Ajuntament de Mataró. Tot i això, aquest 2017 el tema estrella està sent les clàusules terra. Des del mes de gener s’han atès presencialment 250 persones, xifra que representa el 34% del total de persones ateses durant el primer trimestre de l’any. És per aquest motiu que des del servei de Consum s’han organitzat diverses sessions informatives sobre les clàusules terra. A més, d’assistir a xerrades i tallers com el que es realitzarà dijous al vespre a l’Espai Gatassa sobre les clàusules terra, el regidor de Consum de Mataró, Joan Vinzo, assegura que cal fomentar un esperit crític entre els consumidors. Ho ha dit durant una entrevista al magazine Viu la Vida dia a dia sobre el Dia Mundial dels Drets del Consumidor. En aquest sentit, el regidor opina que en el moment de consumir, els ciutadans haurien de tenir en compte criteris de sostenibilitat, igualtat de gènere o els drets dels infants i dels treballadors.

El 15 de març, Dia Mundial dels Drets del Consumidor, es commemora el dia en què l’any 62 John F. Kennedy, president dels Estats Units, va pronunciar davant el Congrés nord-americà un discurs en favor dels drets dels consumidors.