Mataró Notícies

El civisme a peu de carrer

El civisme a peu de carrer

MataróNotícies.cat

Un equip d’informadores consciencia els veïns de Mataró a peu de carrer sobre problemàtiques de civisme. Aquesta campanya vol implicar la ciutadania principalment en mantenir neta la ciutat. Les informadores treballen per parelles i es divideixen la ciutat en tres sectors: est (Cirera, Molins, Vista Alegre, Rocafonda i El Palau); sud (Centre-Eixample, Escorxador, Havana, Pla d’en Boet i Peramàs) i oest (Cerdanyola, La Llàntia i Via Europa). L’objectiu principal és arribar al màxim nombre possible de comerciants i ciutadans en general per informar-los i conscienciar-los dels beneficis que té per a la ciutat un bon ús dels contenidors i dels altres serveis de recollida de residus. La regidora de Via Pública, Núria Calpe, explica que la voluntat és “tenir més gent al carrer per transmetre missatges de civisme al màxim de gent possible”.

Els missatges que transmeten les informadores s’adapten als temes de civisme que més preocupen en cada barri o sector de la ciutat i també en funció de l’època de l’any. Aquestes informadores visiten especialment els parcs públics, espais que es consideren d’especial rellevància per l’afluència de persones o per tractar una problemàtica concreta, i els entorns de les àrees de contenidors, on expliquen als ciutadans la importància de fer correctament el reciclatge de la brossa o la prohibició de deixar voluminosos al costat dels contenidors.

L’equip està format per 6 dones que han estat contractades durant 6 mesos per l’Ajuntament gràcies a un programa de Treball i Formació promogut pel Servei d’Ocupació de la Generalitat de Catalunya. També informen als propietaris de gossos per garantir un bon ús de l’espai públic, demanant-los que recullin les deposicions o explicant-los la normativa de gossos perillosos. També es dóna informació sobre els diferents canals d’atenció ciutadana que té l’Ajuntament perquè els veïns puguin comunicar els problemes de civisme o negligències que detectin a l’espai públic. En aquest sentit, les incidències ciutadanes es poden recollir mitjançant el Telèfon gratuït del civisme (900 859 009), el WhatsApp municipal (606 61 43 07), el Telèfon d’atenció ciutadana 010* (807 11 70 10 si es truca des de fora de Mataró), la bústia del web municipal per a queixes i suggeriments, les diferents oficines d’atenció ciutadana i també a través de les xarxes socials: Twitter @matarocat i Facebook Matarocat.
 

Dimarts, 18 juliol, 2017 - 16:50
10 mitjans aeris i 30 terrestres dels Bombers de la Generalitat treballen en l’incendi de Teià, al Maresme, que ja ha afectat 7 hectàrees. No s’ha evacuat cap veí, però sí s’ha recomanat el...

Dimarts, 18 juliol, 2017 - 16:25
A les 5 de la tarda obre la botiga física de les Santes, que estrena nova ubicació i s’instal·la a Can Marfà Gènere de Punt del Museu de Mataró. Avui estarà oberta fins a dos quarts de 9 del vespre....

Dimarts, 18 juliol, 2017 - 15:04
L’any 2018 tota la comarca del Maresme tindrà accés a la Xarxa de Fibra Òptica de la Generalitat de Catalunya. Aquest és el compromís al qual ha arribat la Secretaria de Telecomunicacions de la...

Dimarts, 18 juliol, 2017 - 14:49
La municipalització de serveis no es contradiu amb l’aprovació dels pressupostos. Així ho ha sentenciat a Mataró, Jordi Colomer, expert en administració pública local i assessor de ser de Serveis...

Cartell aparegut penjat al contenidor del carrer Lepanto. Foto: twitter CUP Mataró
Dimarts, 18 juliol, 2017 - 12:18
Mataró, com altres municipis catalans, s’ha llevat aquest matí amb uns cartells en els que apareix la imatge del dictador Francisco Franco i demanant no votar en el referèndum de l’1 d’octubre. Els...

Dimarts, 18 juliol, 2017 - 08:58
Un anunci de la clínica de cirurgia estètica Dorsia ha estat retirat per l'Ajuntament de Mataró tot i ser patrocinador de Les Santes. Ha estat el propi Ajuntament qui s'ha adonat de la publicitat,...