Mataró Notícies

La complicitat ciutadana, imprescindible per millorar la neteja viària i la recollida de residus

La complicitat ciutadana, imprescindible per millorar la neteja viària i la recollida de residus

Cristina Salad

Mataró engega un procés participatiu per definir el nou contracte de la recollida de la brossa i la neteja viària. Un procediment que vol comptar amb la complicitat i la implicació de la ciutadania. L’objectiu és detectar els punts forts i els febles de l’actual servei per millorar la seva eficiència i optimitzar els recursos dels que disposa la ciutat. Per fer-ho, l’Ajuntament ha signat un conveni de col•laboració amb l’Agència d’Ecologia Urbana de Barcelona per dur a terme aquest procés participatiu i conèixer quina és l’opinió dels mataronins sobre els serveis de neteja i recollida dels residus urbans. Marta Vila és la responsable d’aquest organisme.

Des d’avui i fins el 31 d’octubre, qualsevol mataroní pot participar omplint les fitxes que proposen a la web www.mataroneta.cat, participant a les reunions que s’estan celebrant amb les entitats de cada barri o durant els recorreguts a peu que es fan amb diferents associacions. En elles els participants poden exposar els problemes concrets que troben al seu carrer o barri i acompanyar-ho d’una fotografia per deixar-ne més constància. De fet, és el que reclamen des d’aquesta agència per poder fer una diagnosi correcta de Mataró, de les problemàtiques que s’han de solucionar, les millores que cal implementar o dels factors que ja funcionen i es poden extrapolar a altres punts de la ciutat.

Un cop analitzades les aportacions ciutadanes i detectats els problemes, les dades serviran per col•laborar en la redacció del plec de condicions per adjudicar el servei de la recollida de la brossa i la neteja viària pels propers 8 anys. El juny de 2014 acaba la concessió actual i s’ha d’adjudicar un nou contracte. En aquest sentit, la regidora de Via Pública, Núria Calpe, ha explicat durant la presentació del procés que aquest és un servei que implica i afecta a tots els mataronins i que per això la seva opinió i les seves aportacions són necessaries.

Mataró destina més de 7 milions d’euros anuals al servei de neteja viària, de les platges i de la recollida de la brossa. La ciutat té 1938 contenidors, 17 vehicles de recollida i 185,5km de carrers per escombrar. Per fer-ho, 112 persones treballen en aquests serveis a la ciutat.
 

Dimarts, 18 juliol, 2017 - 16:50
10 mitjans aeris i 30 terrestres dels Bombers de la Generalitat treballen en l’incendi de Teià, al Maresme, que ja ha afectat 7 hectàrees. No s’ha evacuat cap veí, però sí s’ha recomanat el...

Dimarts, 18 juliol, 2017 - 16:25
A les 5 de la tarda obre la botiga física de les Santes, que estrena nova ubicació i s’instal·la a Can Marfà Gènere de Punt del Museu de Mataró. Avui estarà oberta fins a dos quarts de 9 del vespre....

Dimarts, 18 juliol, 2017 - 15:04
L’any 2018 tota la comarca del Maresme tindrà accés a la Xarxa de Fibra Òptica de la Generalitat de Catalunya. Aquest és el compromís al qual ha arribat la Secretaria de Telecomunicacions de la...

Dimarts, 18 juliol, 2017 - 14:49
La municipalització de serveis no es contradiu amb l’aprovació dels pressupostos. Així ho ha sentenciat a Mataró, Jordi Colomer, expert en administració pública local i assessor de ser de Serveis...

Cartell aparegut penjat al contenidor del carrer Lepanto. Foto: twitter CUP Mataró
Dimarts, 18 juliol, 2017 - 12:18
Mataró, com altres municipis catalans, s’ha llevat aquest matí amb uns cartells en els que apareix la imatge del dictador Francisco Franco i demanant no votar en el referèndum de l’1 d’octubre. Els...

Dimarts, 18 juliol, 2017 - 08:58
Un anunci de la clínica de cirurgia estètica Dorsia ha estat retirat per l'Ajuntament de Mataró tot i ser patrocinador de Les Santes. Ha estat el propi Ajuntament qui s'ha adonat de la publicitat,...