Ho ha dit el secretari de Mobilitat i Logística de la Generalitat, Isidre Gavín, a micròfons de tvmataró. Un any després de l'alliberament dels peatges de la C-32, les dades mostren una davallada de la circulació a la Nacional-II

Des que es van alliberar els peatges, ara fa un any, l'N-II ha registrat una reducció de 13 mil vehicles diaris de mitjana al Baix Maresme i 11 mil a l'Alt Maresme. D'aquest trànsit, la part absorbida per la C-32 ha suposat un augment de la mobilitat sense arribar a la capacitat teòrica de l'autopista.
"I això ha significat una pèrdua de trànsit del conjunt del corredor del Maresme del 8% al Baix Maresme i del 5% a l'Alt Maresme. La C-32 ha passat de canalitzar al 74% del trànsit al 83% al Baix Maresme i a l'Alt Maresme del 39% al 57%."
Durant aquest any, a la Nacional 2 també ha caigut, manera dràstica, la sinistralitat. Mentrestant, continua en marxa l'elaboració del projecte de pacificació de la via, que ha d'incloure un carril bici de dalt a baix de la comarca i també prioritat per al transport públic. Unes accions que s'han de complementar amb la millora en vuit accessos a la C-32.
"En aquest sentit n'hi ha sis, el d'Alella Masnou, Teià, Premià de Mar Premià de Dalt, Cabrils Vilassar de mar Canet i Calella, i la complexió de Llavaneres i Pineda de Mar. Tots ells tenen l'estudi informatiu en marxa, i els del Baix Maresme tenen també el projecte constructiu en projecció"
Però els tràmits són lents i, en conseqüència, també s'estira el calendari. El que queda d'any i durant el 2023 es preveu que s'acabin de redactar els projectes i es comenci a licitar alguna obra. Les obres en si, però, arribaran a finals de l'any que ve i, sobretot, el 2024.